Bestellingen

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Als uw bestelling door de brievenbus past, dan verzenden wij uw pakketje gewoon via de PostNL in Nederland en via Bpost in België. Er wordt dan geen Track & Trace code / traceercode ter beschikking gesteld. Als uw bestelling niet door de brievenbus past, verzenden we uw pakket in Nederland via Selektvracht (enkelvoudige verpakking / pakket bestaat uit 1 verpakt geheel) of met PostNL (meervoudige verpakkingen / pakket bestaat uit meerdere onderdelen) en met Bpack in België. In deze gevallen ontvangt u een Track & Trace code / traceercode waarmee u uw bestelling kunt volgen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt geleverd?

Voor zowel Selektvracht, PostNL en Bpack geldt dat indien u niet thuis bent dat er geprobeerd wordt bij uw buren te leveren. Lukt dat niet, dan geldt voor PostNL dat er op twee verschillende momenten wordt aangeboden. Als u beide keren niet thuis bent en uw buren kunnen het niet voor u aannemen, gaan de pakketten voor 3 weken naar het postkantoor bij u in de buurt. Als u het pakket niet ophaalt binnen 3 weken, dan gaat het pakket retour afzender. Voor Selektvracht geldt dat het pakket vier keer wordt aangeboden; inclusief 1 avond of 1 keer in het weekend. Bent u in die vier keer niet in de gelegenheid om het pakket aan te nemen en zijn uw buren ook niet thuis zijn of niet in staat of bereid zijn het pakket aan te nemen, dan gaat de bestelling afzender retour. Voor Bpack geldt hetzelfde; alleen bieden die maar 2x aan en niet 's avonds of in het weekend. Na twee keer gaat de zending retour afzender.

Wat is een Track & Trace code?

Als een bestelling vanwege het formaat niet door de brievenbus past of een hoge waarde vertegenwoordigt, wordt het als pakketpost verzonden. In dat geval vindt u, wanneer uw bestelling de status ‘voltooid/complete’ heeft, een traceercode. Bij PostNL heet deze code een Track & Trace code. Maar ook onze andere vervoerders Selektvracht en Bpack maken gebruik van een traceercodes. Op het moment dat uw bestelling aan u verzonden is, ontvangt u een e-mail met daarin de traceercode. Als u op de traceercode klikt, dan komt u op de website van de desbetreffende distributeur en kunt u zien waar uw pakket zich bevindt in het bezorgtraject.

Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op Track & Trace code

Het kan voorkomen dat u, na het klikken op de Track & Trace code/traceercode, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van de code en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen. Wanneer dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland en België?

De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht en de omvang van uw bestelling. Hiertoe hebben wij de rekenmodellen van onze vervoerspartners gekoppeld aan het systeem. Zo wordt automatisch berekend wat de verzendkosten zijn van de door u bestelde artikelen.